Weinig spanning en traag verhaal

Gabriëlle 07 januari 2021
Ik heb dit boek van de zomer in mijn handen gehad, omdat hij me heel leuk en spannend leek en de flaptekst sprak me erg aan. Toen niet gekocht, maar in december zat het boek in de Hebban-Adventskalender, dus kon ik hem toch lezen.

Ik ben enthousiast begonnen met lezen, maar het verhaal kwam naar mijn mening niet echt op gang. Ja, er gebeurde wel wat, maar niets echt bijzonders of iets heel spannends, maar ik had niet het gevoel dat ik graag verder wilde lezen, wat ik bij thrillers vaak wel heb. Ik vond dat het verhaal echt pas vormen aan begon te nemen laat in het verhaal, rond bladzijde 230(/282), toen vielen steeds meer stukjes in elkaar en kreeg ik een beeld wat er nou precies gebeurd was. Ik heb het boek uitgelezen, want ik was toch wel benieuwd hoe het verhaal zou aflopen, maar echt spannend was het niet. Er zaten wel wat spannende momenten in het boek, maar hoe plots ze kwamen, zo waren ze ook snel weer weg, wat jammer was. Het einde vond ik wat afgeraffeld, een soort open eind waar in de laatste 10 bladzijdes nog even het antwoord in ‘gepropt’ werd. Tevens vond ik de hoofdstukken veel te lang, maar dat is meer een persoonlijke voorkeur.

Meer recensies van Gabriëlle