Ontroerend, hartverwarmend en heel mooi!

Gabriëlle 02 mei 2020
Lampje, eigenlijk heet ze Emilia, woont met haar vader in een vuurtoren en steekt iedere avond met een lucifer de vlam aan, zodat schepen de vuurtoren zien. Op een dag vergeet ze dat er geen lucifers meer zijn en moet ze die in de storm nog gaan halen, waardoor er uiteindelijk een schip vergaat. Een verhaal vol nieuwe avonturen in het zwarte huis volgt. Lampje het dappere meisje leert nieuwe mensen/vrienden kennen, doet dingen die ze nog nooit gedaan heeft en groeit op. Een verhaal vol magie, ontroering en liefde.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Wauw! Wat was dit een onwijs mooi boek zeg. Het duurde wel een paar hoofdstukken voor ik eenmaal in het verhaal zat, maar toen ik er eenmaal inzat kon ik het boek niet meer wegleggen. Het is een kinderboek, maar ook al volwassene echt heel goed te lezen. Het avontuur wat Lampje meemaakt is zo goed beschreven dat je je gelijk helemaal inleeft en Lampje in je hart sluit, want ze is zo een lief meisje voor iedereen, waardoor ik het zo jammer vond dat het boek uit was. Wat mij betreft mag er wel een vervolg komen! Wat een heerlijk, hartverwarmend, mooi, lief, ontroerend, goed boek was dit zeg! Echt een aanrader!

Meer recensies van Gabriëlle