Een ode aan de natuur!

Gemma van Dorst 24 maart 2020
In 'het Bloemenmeisje' neemt Anya Niewierra ons mee naar de woeste Pyreneeën. Op een prachtig mooie plek groeit de hoofdpersoon van het verhaal, Nina Fleurie, daar samen met haar gevoelloze moeder op, afgezonderd van de buitenwereld. Ze leert daar de liefde voor de natuur kennen en ontwikkelt daar haar gave om geuren te herkennen. Op die plek wordt Nina gevonden naast haar moeder, die om het leven is gebracht. De moord wordt nooit opgelost. Jaren later komt Nina er achter dat ze een tweelingzus Thea heeft en duikt ze in haar verleden. Tijdens de zoektocht raakt Thea vermist. Beetje bij beetje ontrafelt Nina het verleden en gaat ze op zoek naar Thea. Naast de prachtige beschrijving van de Pyreneeën neemt de schrijfster ons mee op een spannende reis naar een klooster in de Ardennen, naar het Waalse dorp Eben Emael en uiteraard ontbreekt het mooie Zuid-Limburg niet.
Het verhaal heeft een enorm tempo en bevat niet alleen spannende momenten maar er is ook ruimte voor de uitdieping van karakters. Je wordt meegesleept in de gedachtegang en emoties van Nina. De ontknoping is heftig en verrassend. Het boek is een knap opgebouwde thriller en krijgt 4 sterren!

Meer recensies van Gemma van Dorst