Hoe een genie, voor normale mensen grote vragen vragen beantwoord (#2024-11)

Ger van der Pluijm 10 februari 2024
Helaas is Spephen Hwaking niet meer onder ons. Wat een genie was hij, zonder hooghartig te zijn. En hoe actief was hij tot aan zijn dood. Die dood kwam zo'n 65 jaar later als dat de doctoren hem als kind hadden voorspeld!
Het boek draait inderdaad om het zoeken naar antwoorden op de grote vragen die ook mij regelmatig bezighouden. Zoals o.a. Hoe is alles begonnen, bestaat er een God, zijn wij mensen de enige intelligente wezens in het heelal, kunnen we de toekomst voorspellen, kunnen we in de tijd reizen? Dat zijn vragen waarop geen éénduidige antwoorden mogelijk zijn. Edoch Stephen weet op begrijpelijke wijze de materie onder woorden te brengen, waardoor je als amateur toch weer wat beter begrijpt hoe het in elkaar zou kunnen zitten. Het geeft je na het lezen misschien wel meer vragen op en dat is het wezen van boeken: meer stof om over na te denken.

Meer recensies van Ger van der Pluijm