Geen thriller, toch de moeite waard

Het boek is aangekondigd als een psychologische thriller, dat is het dus niet. In de leesclub zijn we het daar over eens. Is het daarom een slecht boek, zeker niet. De psychologie tussen de 2 hoofdpersonen is interessant. Katheryn is hoofdredacteur bij een tijdschrift. Het verhaal begint met de komst van een nieuwe stagiair, het nichtje - Lily - van de op dezelfde dag begonnen nieuwe eigenaresse, Gemma. De kennismaking vindt niet plaats op kantoor maar in de taxi op weg naar dat kantoor. Deze toevallige ontmoeting tussen 2 collega's is zoals later blijkt niet zo toevallig. De stagiair blijkt Katheryn al meerder weken gestalkt te hebben, om redenen die ik i.v.m. spoilers hier niet kan vertellen. Er ontwikkeld zich een competentiestrijd, die glansrijk door Lily wordt gewonnen en dat is nog niet genoeg, Ze weet de hoofdredacteur dusdanig te manipuleren dat die danig in diskrediet wordt gebracht, met alle gevolgen van dien. Lily weet tussendoor ook nog de partner van Katheryn, een luie dronkenlap te verleiden, waardoor Katheryn helemaal buitenspel komt te staan. Hoe ongeloofwaardig is dat, een stagiair die een hoofdredacteur met vele jaren ervaring ruimschoots de baas is. De laatste 10% van het boek wordt dan toch nog thrillerachtig spannend met inderdaad een in ieder geval voor mij een verassend slot. Aardig verhaal, wat voor mij toch niet meer waard is dan 3 sterren.

Meer recensies van Ger van der Pluijm