Cold case ten voete uit (#2024-10)

Ger van der Pluijm 09 februari 2024
Is het toeval of komt het dat beide auteurs uit Noorwegen komen? Het valt mij in ieder geval op de de Q-serie van Jussi Adler Olsen in dit boek van Gunnar Staalsen over cold cases gaan. Daar is trouwens helemaal niets mis mee. Het bied perspectief om op basis van bijna geen informatie aan een zaak te beginnen. Dat er zo weining informatie is, is logisch anders zou de zaak wel eerder zijn opgelost. Zo ik dit verhaal waarin wederom privédetective Varg Veum de hoofdrol speelt. Het draait om een explosie in een verffabriek van heel wat jaren terug. Was het een ongelukkig toeval dat die explosie ontstond (heel toevallig zijn explosies momenteel heel actueel en aan de orde van de dag in Nederland), of zat er meer achter. Varg Veum gaat op onderzoek uit en pluist de zaak tot in details uit. Makkelijk leesbaar boek waar je telkens in verder wil lezen om tot de oplossing te komen!

Meer recensies van Ger van der Pluijm