Naieve en 'autistische' professor

Ger van der Pluijm 09 oktober 2019
Vincent is aanvankelijk een zeer serieuze professor die zijn vak uitstekend beheerst. Hij heeft een duurzame relatie met Kim, zij zijn volop in de voorbereiding voor hun aanstaande huwelijk. Tot zover geen vuiltje aan de lucht. Dan meent hij in een vakantiebrochure een foto van zijn sinds jaren vermiste broet te zien. Ondanks waarschuwingen van Kim, dat hij zich na al die jaren waarschijnlijk vergist, blijft hij overtuigd dat het zijn broer Menno is. Dat is voor Vincent voldoend om hals over kop naar het bijhorende badplaatsje in Spanje te vertrekken op zoek naar zijn broer Menno. Was het eerst de bedoeling maar een paar dagen te blijven, loopt het allemaal uit de hand. Hij denkt dat hij Menno een keer op afstand gezien heeft en (letterlijk) een kennis van een kennis van zijn Spaanse 'vriendin' beweert dat die een horloge van Menno heeft die Menno als borg bij hem heeft achtergelaten.
Afijn, zo raakt Vincent steeds verder van huis en komt zijn relatie met Kim uiteraard ook steeds verder onder druk te staan. Meer mag ik niet verklappen.
Het lijkt me 100% fictie, want het is te vreemd om echt gebeurt te zijn. Het boek is wel vermakelijk geschreven en leest heel makkelijk, te meer dat het uit relatief korte hoofdstukken is opgebouwd.

Meer recensies van Ger van der Pluijm