Spannende thriller van dit schrijversduo

Ger van der Pluijm 27 september 2019
Dit is het derde deel in de Sil Maier serie (waarvan ik het eerste deel wel, maar het tweede deel niet heb gelezen - moet ik zeker nog inhalen).
Sil gaat terug naar zijn geboortestreek, München, waar hij op 8-jarige leeftijd zijn moeder heeft verloren, waarna hij door zijn oma in Nederland is opgevoed. Zijn vader heeft hij nooit gekend. Het is 27 jaar nadien en Sil moet dus 35 jaar zijn. Hij heeft op twee manieren veel geld verdiend: hij heeft zijn softwarebedrijf verkocht en hij heeft geld verdiend met “praktijken” waarbij hij andere misdadigers het leven zuur maakte.
Hij komt via via bij het graf van zijn moeder en hij vraagt zich af waarom de overblijfselen van het lichaam nog niet geruimd zijn. Dat betekent dat iemand de grafrechten voor zijn rekening moet nemen. Hij komt er op ietwat gewelddadige wijze achter (zet de ambtenaar van het graf wat onder druk) dat ene S. Flint uit Zuid-Frankrijk nog steeds de grafrechten betaalt. Hij gaat die persoon in Frankrijk opzoeken. Naast de thriller aspecten komen er dan ook relationele aspecten aan de orde, waardoor het inderdaad ook voor mij een literaire thriller wordt.
Hoewel ik niet het aandeel van Esther Verhoef (één van mijn favoriete thriller auteurs), is het blijkbaar dus voldoende om dit boek in ieder geval voor mij tot een success te maken.

Meer recensies van Ger van der Pluijm