Opgroeien in een huis vol geestelijk gestoorden

Ger van der Pluijm 13 augustus 2019
Josse is een zoon van een directeur van een geestelijke inrichting. Het hele gezin woont op het complex zelf, zeg maar in een ambtswoning.
Het begint al heel vreemd als Josse op weg naar school een lijk vindt. Josse blijft er heel rustig onder, rede te meer dat aanvankelijk de juf het niet gelooft. Dit is maar één voorbeeld van een bizarre ervaring. Josse maakt heel veel gekke, maar ook ontroerende situaties mee. Dat is in die omgeving niet vreemd natuurlijk.
Mooi geschreven boek, mogelijk (gedeeltelijk) autobiografisch. Ook heel goed verteld, heb dit boek als luisterboek tijdens het wandelen 'gelezen'. Mijn conclusie is dat het niet helemaal gezoend is om in zo'n vreemde omgeving op te groeien.

Meer recensies van Ger van der Pluijm