Zit knap in elkaar

Gerda Jongsma 29 maart 2020
Dit boek zit knap in elkaar, helemaal wanneer je bedenkt dat dit door een 16-jarige is geschreven. De historische setting die Abigail J. Hartman schetst, klinkt erg geloofwaardig. Er was geen enkel moment waarop ik twijfelde aan de geloofwaardigheid van de tijd waarin dit afspeelde. De hoofdpersoon Fiona vertrekt, zo naïef als ze is, van huis wanneer haar broer is gestorven tijdens een veldslag. Ze gaat op zoek naar het kruisje dat haar broer altijd droeg. Tijdens haar reis reageert Fiona in mijn ogen soms wat té zorgeloos, alsof niets en niemand haar iets kan schaden. Dat stoorde me soms. Toch vind ik dat nauwelijks opwegen tegen al het goede in dit boek. De verhaallijn gaat rond en begint waar het eindigt, met veel vragen beantwoord. Een aanrader voor lezers die houden van niet al te zware historische verhalen.

Meer recensies van Gerda Jongsma