Vermakelijk vervolg

Gerda Jongsma 05 april 2020
Penny Porters ontwikkeling gaat verder in het tweede deel. Waar ze in het eerste deel last van angstaanvallen had, probeert ze die in deel twee nog verder te overwinnen. Er zitten zeker belangrijke onderwerpen in voor opgroeiende meisjes: goedkeuring moet je niet zoeken in sociale media, ook niet in een vriendje. En pas op met wat je op sociale media plaatst: het kan ook tegen je gebruikt worden.

In wat Penny meemaakt terwijl ze mee op tour gaat met Noah, komt ze dergelijke obstakels tegen. Ondanks dat er vele negatieve reviews over dit boek zijn, vind ik dit niet terecht. Ja, het is niet een verhaal met een zware boodschap en het is luchtig geschreven. Maar dat is toch ook de bedoeling? Als je zo'n boek oppakt, dan weet je door de uitstraling en de flaptekst dat dit niet van de volgende Carlos Ruiz Zafón (The Shadow of the Wind) komt. Dan vind ik dat je dat als lezer ook niet moet verwachten.

Ondanks de clichés, waar je ook haast niet aan ontkomt in dit specifieke genre, heb ik me prima vermaakt met dit vervolg van Girl Online.

Meer recensies van Gerda Jongsma