#1 van de christelijke YA-boeken

Gerda Jongsma 09 september 2019
Dit is het beste christelijke YA-boek dat ik ooit heb gelezen. Dat durf ik met gemak te beweren. Ik wacht met smart op deel 2, als die ooit nog vertaald gaat worden. Ik hoop het van harte.

Lydia Schwarz weet op voortreffelijke manier een futuristische wereld neer te zetten waarin het verboden is om christen te zijn. Waarin alles is uitgebannen wat aan het christelijke geloof deed denken. Anna leert het christendom stapje voor stapje kennen via één symbool: het kruis. Het is enorm knap beschreven hoe het is om niets van het christendom af te weten in een maatschappij die daar ook niets mee te maken wil hebben. Meeslepend, fascinerend en... geloofwaardig. Het zou zomaar echt onze toekomst kunnen zijn, dat idee maakt het verhaal nog sterker.

Meer recensies van Gerda Jongsma