Verhaal pakte mij niet

Gerda Jongsma 02 december 2019
Ik ben nog steeds niet lyrisch over deze serie, maar het verhaal heeft op sommige punten wel een goede insteek. Een voorbeeld is de dreigende driehoeksverhouding tussen Tally enerzijds en David en Zane anderzijds. Ik was bang dat dat ontzettend cliché zou worden, maar gelukkig was dat niet het geval. Dat heeft de schrijver Scott Westerfeld prima opgelost. Ondanks dat blijf ik van mening dat Tally niet heel sympathiek overkomt. Tijdens het lezen erger ik me meerdere malen aan haar, al is dat al wel iets verbeterd ten opzichte van het eerste deel. Vandaar dat mijn rating ook optelt tot een matige voldoende. Hiermee houd ik ook rekening met het feit dat ik weet dat Scott Westerfeld een mooi verhaal kan neerzetten (denk aan: Middernachters, een geweldige reeks), maar deze serie wist mij helaas niet te pakken.

Meer recensies van Gerda Jongsma