Wat een heerlijk fantasieprikkelend kinderboek

Gerlinde 25 augustus 2019
Michael ende, bekend van het oneindige verhaal, schrijft met Momo een prachtig boek vol nieuwe, door Momo zelf vertelde verhalen in één.

Een boek, heerlijk om voorgelezen te krijgen of zelf te lezen als kind, vanaf een jaar of tien, maar zéker zo mooi en leuk om zelf te lezen.
De onderwerpen die door dit verhaal verweven zijn zetten de volwassenen en oudere tieners aan het denken, de vertelde verhalen zullen de fantasierijke kinderen heerlijk vinden.

Het verhaal verteld van Momo, een meisje die alleen woont maar altijd mensen om zich heen heeft, vrienden van alle leeftijden, en dat is niet gek want Momo weet altijd iets om te spelen en verteld de mooiste verhalen.

Wel merkt Momo dat haar vrienden steeds minder tijd hebben voor haar, maar ook om naar elkaar te luisteren, en dat ze steeds meer in beslag worden genomen door wat er allemaal moet. De stad lijkt ondertussen steeds meer bevolkt te worden door mannen in pak die iets raar lijken te doen met de tijd.
Momo gaat op zoek naar een oplossing als ze vind dat het hoe langer hoe slechter wordt, en dat wordt een strijd om de klok.

Als tiener vond ik het zelf al een prachtboek en al voorlezend weer opnieuw.

Echt een aanrader

Meer recensies van Gerlinde