Mwah. Niet ijzersterk, noch literair.

Gerrit-Jan Gommer 13 september 2020
Het is wel een aardig verhaal. Maar het boek heeft een paar grote nadelen, vind ik. Het is één lang verhaal, niet opgedeeld in hoofdstukken. Daardoor is het moeilijk om het tussendoor eens weg te leggen. Daarnaast, en meer inhoudelijk, vind ik de redenering waarom iemand de dader zou moeten zijn wel heel erg zwak. Het kwam op mij over als 'alle vogels vliegen, deze mug vliegt, dus is het een vogel'. Voor iets wat toch eigenlijk een who-did-it is, vond ik dat toch erg ondermaats en ongeloofwaardig.
Al met al zeker wel een aardig verhaal, dat mooi verwoordt hoe een moeder die denkt haar dochter kwijt te zijn elke nog zo krankzinnige strohalm vastgrijpt. Maar ik vond het zeker geen "ijzersterke thriller" zoals Libelle op de achterkant beweert en ook het predikaat "literair" vond ik het niet waardig.

Meer recensies van Gerrit-Jan Gommer