Akelig dicht bij de werkelijkheid

gilliske 07 januari 2020
Oorspronkelijk gaf ik dit boek 'slechts' een score van drie sterren. Toen ik maanden later merkte dat ik in sommige gesprekken met vrienden nog steeds refereerde naar dit boek besloot ik echter de score één punt (of ster) op te trekken. Overduidelijk is het immers een boek dat bijblijft.
Waarom? Omdat het zo verschrikkelijk 'creepy' is. Uiteraard is het verhaal zelf fictie, maar je beseft (o.a. ook door een aantal verwijzingen naar waargebeurde feiten) dat het eigenlijk niet zo heel erg ver van de werkelijkheid staat. En dat is een heel akelig idee.

Minpuntje aan het boek (en meteen ook de reden voor de oorspronkelijke 'magere' drie sterren): de schijnbaar eindeloze preken van de dominee en enkele onwaarschijnlijke/ongeloofwaardige gebeurtenissen in het plot waardoor af en toe toch wat ergernis de kop op stak.

Meer recensies van gilliske