Daar waar de rivier kreeften zingen is by far het mooiste boek wat ik ooit heb gelezen .

Het boek neemt steeds plaats in het verleden en in het heden .
in het verleden lezen we over een klein meisje genaamd Kya .
Kya was nog heel jong , toen haar familieleden haar een voor een in de steek lieten in het moeras waar ze samen leefde . Kya groeit alleen op in het moeras gebied . Door de traumatische gebeurtenissen legt Kya moeilijk contact met mensen in het dorp. ze voelt zich 1 met het moeras en een buiten staander van het dorp. De mensen in het dorp zien Kya ook als uitschot en geven haar al snel de bijnaam : Het moeras meisje .

in het heden is er een moord zaak gaande en zijn de sherfs hard op zoek naar de dader .
Omdat de dode man een ex geliefde van Kya is verdenken ze vrijwel meteen Kya .
Kya word letterlijk haar hele jonge leven al word veroordeelt is een eerlijk proces haas onmogelijk .

Ik vind het heel moeilijk om dit boek in een categorie te plaatsen omdat er zoveel onderwerpen een rode draad zijn :
Liefdes verhaal , Natuur aspecten , thriller . noem maar op .

Het verhaal heeft me enorm geraakt, en het is voor mij te vergelijken met the note book .

een qoute uit het boek :

“lot of times love doesn’t work out. Yet even when it fails, it connects you to others and, in the end, that is all you have, the connections.”

Reacties op: Het mooiste boek van 2020!

Daar waar de rivierkreeften zingen - Delia Owens