Het mooiste boek van 2020!

Glendy 16 maart 2020
Daar waar de rivier kreeften zingen is by far het mooiste boek wat ik ooit heb gelezen .

Het boek neemt steeds plaats in het verleden en in het heden .
in het verleden lezen we over een klein meisje genaamd Kya .
Kya was nog heel jong , toen haar familieleden haar een voor een in de steek lieten in het moeras waar ze samen leefde . Kya groeit alleen op in het moeras gebied . Door de traumatische gebeurtenissen legt Kya moeilijk contact met mensen in het dorp. ze voelt zich 1 met het moeras en een buiten staander van het dorp. De mensen in het dorp zien Kya ook als uitschot en geven haar al snel de bijnaam : Het moeras meisje .

in het heden is er een moord zaak gaande en zijn de sherfs hard op zoek naar de dader .
Omdat de dode man een ex geliefde van Kya is verdenken ze vrijwel meteen Kya .
Kya word letterlijk haar hele jonge leven al word veroordeelt is een eerlijk proces haas onmogelijk .

Ik vind het heel moeilijk om dit boek in een categorie te plaatsen omdat er zoveel onderwerpen een rode draad zijn :
Liefdes verhaal , Natuur aspecten , thriller . noem maar op .

Het verhaal heeft me enorm geraakt, en het is voor mij te vergelijken met the note book .

een qoute uit het boek :

“lot of times love doesn’t work out. Yet even when it fails, it connects you to others and, in the end, that is all you have, the connections.”

Meer recensies van Glendy