te hoog gespannen verwachtingen

Greet 08 mei 2022
Na jaren eindelijk weer een nieuw boek van Patricia Cornwell. Mooie, strakke, zilverkleurige cover. Aansprekende flaptekst. Het 25ste deel over Kay Scarpetta, een serie die ik vrijwel geheel gelezen heb. Ik had er zin in...
Kay woont en werkt in dit nieuwe boek weer in Virginia, net als in het begin van de serie. Ook haar man, haar zus, nichtje en goede vriend Marino zijn mee verhuist.
Behalve met een moord krijgt ze onder andere te maken met een vermissing, een vergiftigde fles wijn, een verdwenen halsbandje, een tegenwerkende secretaresse en baas en doden in een laboratorium in de ruimte.
Ingrediënten genoeg voor een spannend verhaal maar dat wordt het niet. Er is veel aandacht voor details, voor Kay's werk en werkomstandigheden, voor haar familieomstandigheden en zo kabbelt het verhaal naar het einde waar in sneltreinvaart alle verhaallijnen bij elkaar komen en afgerond worden.
Al met al viel het boek mij tegen; te traag, te veel details, te veel nadruk op veiligheid, het 'overvallen' worden door het einde, niet mee kunnen puzzelen wie de dader is.
Ik heb echt genoten van eerdere delen misschien waren die spannender, misschien is mijn smaak veranderd.

Meer recensies van Greet