geloof,hoop maar bovenal Liefde

Greet 01 september 2019
Door mij ben ik jou Een YA roman over vriendschap, - homo- seksualiteit, discriminatie, christelijk geloof, familie, volwassen worden. Over geloof, in je zelf, in de ander, in God . Over hoop, op liefde, op begrip, op acceptatie . En over de Liefde, van God, van ouders, van je geliefde...
Jona, 18, net klaar met het VWO valt op jongens maar komt daar nog niet voor uit. En dan ontmoet hij Marouan op wie hij stapel verlieft word.
Dan moet hij 'uit de kast' , zich zelf leren accepteren, in het reine komen met zijn geloof en hopen op acceptatie van zijn vriendengroep en ouders. Het boek is heel vlot geschreven, eenvoudig, helder taalgebruik. Ik had het in no-time uit. De tekst wordt afgewisseld met app gesprekken, wat ik goed vind passen bij de doelgroep voor dit boek. Het verhaal bleef me boeien tot het eind omdat ik wilde weten of Jona en Marouan nog 'lang en gelukkig' samen zouden leven.
Het is onder andere de bedoeling van de schrijfster- Hinke Abbema- om duidelijk te maken dat een relatie die in de lezers ogen misschien
vreemd is, wat in de (streng) christelijke wereld nog vaak zo is, ook mooi en waardevol kan zijn. Daar is ze, vind ik, goed ingeslaagd.
Het verhaal komt heel echt over, net of Jona bestaat en dit zelf meegemaakt heeft .

Meer recensies van Greet