Zo vredig is de buurt niet

Greet 25 november 2020
'Goede buren' speelt zich af op een klein woonerf (4 huizen) in een rustig stadje in Zweden. Een heel vredige omgeving en daarom zijn Micke en Bianca met hun kinderen ook hierheen verhuist. Al gauw blijkt de buurt niet zo vredig te zijn. In het begin van het boek krijgt Bianca een ernstig ongeluk en door het boek heen kom je er achter door wie het ongeluk veroorzaakt is en hoe het zo ver kon komen.
Het verhaal wordt verteld vanuit Micke, Jaqueline (de buurvrouw) en Fabian ( haar zoon) in korte, eenvoudig geschreven hoofdstukken met vaak een cliffhanger waardoor je snel door wilt lezen maar wat mij irriteerde.
Het is net een soap. En (ook net als in een soap) de vier gezinnen in het wijkje hebben heel veel problemen, op zich problemen die in iedere buurt voorkomen en ze worden over t algemeen goed uit gewerkt door de schrijver maar door de hoeveelheid is het voor mij niet geloofwaardig meer.
De schrijver geeft in ieder hoofdstuk weer een nieuw stukje van de puzzel waardoor je aan het eind van het boek het bijna complete plaatje ziet ( er blijven een paar stukjes ontbreken ).En dat plaatje is heel verrassend.

Meer recensies van Greet