Dodelijke cocktail: verrukkelijke vrouwenthriller!

Hanneke van de Water 18 september 2023
Na ‘Ego’, ‘Ken mij niet’ en ‘Verraderlijk spel’ komt auteur Nadine Barroso nu met een spetterende thriller over vijf vrijgezelle vriendinnen die voor een heerlijke zomerse vakantie naar Italië gaan. Er keren er echter maar vier huiswaarts….

Twintig jaar lang proberen de vier overgebleven vriendinnen het geheim dat hen verbindt, te vergeten, maar wanneer er plotseling oude ansichtkaarten opduiken, brengt dat alle nare herinneringen weer boven. De boodschap is duidelijk: degene die achter het versturen van de kaarten zit, wil dat de vriendinnen terugkeren naar de vakantieplek van weleer.
De vier vrouwen gaan opnieuw naar Italië, waar het mysterie zich langzaam ontvouwt, maar dat gebeurt niet zonder slag of stoot.

Barroso ziet kans om het verhaal uitstekend en met precisie op te bouwen. De spanning stijgt en diverse plotwendingen zorgen ervoor dat je als lezer lange tijd geen idee hebt waar de gebeurtenissen je naar toe leiden. Een intrigerende spanningsopbouw, de perspectiefwisselingen, vlotte schrijfstijl, soepele sprongen heen en weer in de tijd en frisse, natuurlijke dialogen houden je aan de pagina’s gekluisterd.

Maar dat is nog niet alles, want waar Barroso vooral met verve in slaagt is de karakteriseringen van haar personages. Gedoseerd leer je de meisjes, later vrouwen, goed kennen. Elk met hun kenmerkende karaktereigenschappen, hetgeen uiteraard voor de nodige frictie zorgt. Uitstekend gedaan!

De enige tip die ik de auteur zou willen meegeven is, zeker gezien het boek geen al te dikke pil is, bij een volgend boek de omgeving, ofwel het decor waartegen het verhaal zich afspeelt, iets meer aandacht te geven. Dat zou bovendien een fijne afwisseling zijn in het hoge tempo waarin het verhaal zich voltrekt.
Maar, ondanks dat, is ‘Dodelijke cocktail’ een verrukkelijke thriller die vooral de vrouwelijke lezer zeker zal bekoren!

Over de auteur
Nadine Barroso (1981) debuteerde in 2016 met haar roman ‘Ego’. Daarna verschenen ‘Ken mij niet’ en 'Verraderlijk spel.’ Barosso’s thrillers kenmerken zich door haar vlotte schrijfstijl en uitgekiende spanningsopbouw.

Uitvoering
Uitgeverij De Crime Compagnie
ISBN: 9789461097453 9789461097620
Paperback, 300 pagina’s

Over Hanneke van de Water
Hanneke van de Water (1960), eigenaar van To-taal Communicatie, literair agent, boekmarketeer, uitgever en recensent. http://to-taalcommunicatie.nl/

Meer recensies van Hanneke van de Water