Bijzonder debuut

Na het lezen van de vele goeie recensies werd ik toch wel nieuwsgierig naar dit boek. Day Dreamer valt onmiddellijk op door zijn bijzondere cover die je gewoon naar hem toetrekt, maar wat ik nog prachtiger vond, was het binnenwerk. Dit boek is een pareltje, van begin tot einde. Zelden heb ik een boek in handen gehad dat zo mooi afgewerkt werd. Je merkt gewoon de liefde voor het vak, respect voor de uitgeverij die dit zo in elkaar gestoken heeft.
Het boek zelf dan: dit is geen gewoon sprookjeshertelling, maar een boek dat zijn inspiratie put uit talloze sprookjes, die allemaal netjes verwerkt werden in één verhaal. De schrijfstijl van deze jonge auteur is bijzonder, het boek staat vol met leuke woordspelingen die maken dat je gewoon blijft lezen. Aan het einde blijf je zitten met een hele hoop vraagtekens die - hopelijk - opgelost zullen worden in het slot (wat ik alvast ga lezen!). Een mooi, spannend en vooral heel bijzonder boek. Aanrader.

Meer recensies van Hannelore De Wachter