Heerlijke YA thriller

Onze Eerste Zomer Samen ... is de zomer dat je me doodde.
Die ondertitel alleen al vond ik boeiend genoeg om dit boek zo snel mogelijk op mijn leeslijst te zetten. De cover lijkt zomers en ergens romantisch, tot die ondertekst duidelijk maakt dat dit helemaal niet zo is. Is het personage op de voorzijde dood? Of wat zal er met haar gebeuren?
Mila is een negentienjarige jonge vrouw die tijdens een storm haar vroegere klasgenoot Daniel toevallig weer tegenkomt. Hij heeft hulp nodig, en zij biedt die aan. De twee vertrekken samen naar de stad, maar dan overkomt hen een ongeluk. Daniel en Mila belanden niet in het ziekenhuis, maar op het terrein van een zekere Dominic, een intrigerende maar ook bijzonder irritante man wiens wereldje erg zorgvuldig werd opgebouwd. Daniel krijgt te horen dat hij vanaf nu lid is van NOVA, een sekte die Dominic heeft opgericht. Alleen zijn daar bepaalde redenen voor. Dominic heeft Daniel nodig, en hij zal tot alles gaan om hem op het domein te houden.
Dit boek verhaalt hoe mensen snel en efficiƫnt gemanipuleerd kunnen worden tot het toetreden van een sekte, maar gaat vooral over geestelijke en morele manipulatie. Het einde was verbluffend.

Meer recensies van Hannelore De Wachter