Hartverwarmende roman!

HeavenLeighBooks 29 april 2024
Achterflap:
Maeve McKenna heeft te lang te hard gewerkt en is toe aan een break van haar werk als interieurontwerper in Londen. Haar tante Philomena Duffy is na het verlies van haar man wat eenzaam. En haar huis, Willow House, begint niet alleen te vervallen maar ook te groot te worden voor haar alleen. De ruige kust van Ierland roept Maeve terug naar huis, waar ze haar tante bezoekt in Sandy Cove. Ooit kuste ze hier als tiener met een wilde, mysterieuze jongen. Een kus die ze nooit vergeten is. Terug in Sandy Cove, waar de hemel tijdens de nachten bezaaid is met sterren, lijkt het drukke leven in Londen aangenaam ver weg.

Recensie:
“Geheimen van Willow House” is het eerste deel in de Sandy Cove-serie, geschreven door Susanne O’Leary. In dit verhaal volgen we Maeve McKenna, een lieve, hardwerkende en sterke vrouw, die even niet meer precies weet wat ze wil met haar leven. Haar werk is haar alles, maar ze werkt zo hard dat ze tegen een burn-out aan zit en van de huisarts verplicht rust moet nemen. Ze besluit dat het tijd is om een vakantie op te nemen en na wat tegenzin van haar werkgever, krijgt ze dan toch vrij. Ze zou heel graag even terug naar Ierland willen voor een paar weken. Laat haar tante Philomena haar hulp nu ook net ontzettend hard nodig hebben. Ze vertrekt naar Sandy Cove, naar Willow House het huis waar ze samen met haar zus veel tijd doorbracht in haar jeugd. Oom Joe is een jaar geleden overleden en haar Tante Phil voelt zich erg eenzaam en heeft nog een enorm groot verdriet, dat ze nog volop aan het verwerken is. Maeve zou weleens precies op de juiste tijd op de juiste plek kunnen zijn met haar terugkomst.

Je leest gedurende het verhaal wat Maeve denkt en voelt en daardoor kun je je heel goed inleven in haar personage. Je snapt haar keuzes en hoop heel erg dat ze haar plekje in de wereld en geluk gaat vinden. Tante Phil speelt ook een hele grote rol in dit eerste deel, maar haar verhaallijn is te leuk om helemaal zelf te ontdekken. Ze is een bijzonder mens met haar hart op de juiste plek, alleen ontbreekt het haar een beetje aan een doel. Je voelt aan alles dat Sandy Cove een enorme fijne, rustgevende en gemoedelijke plek is. De verschillende omgevingen komen naast Willow House voor je ogen tot leven, het strand, het vissershuisje, de pub, de boekwinkel en ga zo maar door. Het is een oase van rust, fijne mensen en er hangt een liefdevolle sfeer. De bij-personages waren allemaal op hun eigen manier een stukje van het grote geheel.

De schrijfstijl van Susanne O’Leary is sfeervol, vermakelijk, meeslepend, liefdevol en hartverwarmend. Het is geen verhaal waar je enorm bij na hoeft te denken, het is gewoon een verhaal om heerlijk in weg te duiken en van te genieten. Je hebt misschien al snel door welke kant het op gaat, maar toch neemt dat niks weg van het leesplezier. “Geheimen van Willow House” is een hartverwarmende roman over terugkeren naar je roots om jezelf terug te vinden, familie en vriendschap. Een roman die zorgt voor een aantal hele fijne leesuurtjes. Ik kan alvast niet wachten op het volgende deel in de serie.

Meer recensies van HeavenLeighBooks