thriller met een sensueel randje

Cindy76 16 augustus 2014
Ik was al fan van Nora Roberts en kan haar pseudoniem J.D. Robb daar aan toevoegen. Daar waar de boeken van Roberts vooral romantisch van aard zijn kan de serie over inspecteur Eve Dallas het beste gecategoriseerd worden als een politiethriller met een pittig liefdesverhaal erin verweven. De manier waarop de minnaar van Eve Dalles, Roarke, wordt omschreven deed me sterk denken aan de welbekende Mr. Grey uit de vijftig tinten serie, knap, rijk en arrogant/dominant. Persoonlijk vond ik dat wel een leuke wending in het verhaal.

Dat het verhaal zich in de toekomst afspeelt geeft het ook iets exta's mee, er zijn buitenplanetaire steden, auto's verplaatsen zich in de lucht, wapens zijn verboden en echte koffie wordt alleen nog maar door de superrijken gedronken in verband met het tekort aan regenwoud.

Inspecteur Dallas is een stoere vrouw maar heeft ook te maken met nare herinneringen uit haar jeugd. Tijdens het onderzoek naar de dood van een prostituee en tevens kleindochter van een senator komt ze in de ban van de knappe zakenman en tevens verdachte Roarke. Dit gegeven en het feit dat de senator zich met onderzoek bemoeit bemoeilijkt de zoektocht naar de dader.

Ik ben erg benieuwd hoe de relatie tussen Eve en Roarke zich verder ontwikkelt omdat er nogal wat verschillen tussen hen zijn. Ook hoop ik dat we meer te weten komen over het verleden van Eve.

Aanrader voor liefhebbers van vrouwelijke thrillers met een sensueel randje.

Meer recensies van Cindy76