Kapot

Hebban in de Klas 09 november 2022
Kapot

Toen ik eerst naar het boek keek dacht ik: 'dit is vast weer zo’n saai boek.’ Maar in het echt gaat het boek veel dieper dan je denkt. Als je begint met lezen moet je nog een beetje inkomen, als je verder in het boek leest dat voel je de emotie en gevoelens pas. Het begint heel opbouwend door te vertellen en mee te geven wat er gaande is. Het verhaal heet kapot door alles wat er gaande is in het leven van Julia en die van haar broer (Thijs). Ze zit in een super toffe band met haar vrienden en haar broer en ze worden eindelijk gehoord door een iemand gehoord toen ze bij een schoolfeest optraden. Al snel daarna ging alles fout: haar ouders kwamen in een heftige scheiding waar Julia en Thijs heel erg bij betrokken werden door te kiezen bij wie ze wouden gaan wonen voor de rechter, ook gingen er bandleden verhuizen en viel de band uiteen… Thijs, haar beste broer aan wie ze altijd alles kon vertellen en die er altijd voor haar was koos er voor om bij zijn vader te gan wonen. Julia dacht dat alles voorbij was met haar tot dat ze werd opgemerkt door iemand die zei dat hij haar groot kon maken, maar allen haar zonder de rest van haar band. Ik denk dat dit een heel leuk boek is voor alle tieners, want er komen best veel dingen in voor waarvan ik denk dat je het zelf ook kan herkennen. Het boek is geschreven door Carry Slee.