Vooral lezen als je een filmliefhebber bent!

23 april 2017
Met 'Fantastic Beasts' heeft Rowling een nieuw hoofdstuk in tovenaarswereld geopend die voor iedereen toegankelijk is. De film sluit qua stijl, plot en en vaart precies aan op de Harry Potter-films en moet dan ook een genot zijn voor fans. Voor het filmscenario is dit echter niet zo vanzelfsprekend.

Ik heb genoten van het boek, maar vooral omdat ik zelf een filmliefhebber ben en ook vaker met scripts werk. Voor iemand die de film 'Fantastic Beasts' niet gezien heeft, lijkt me dit geen werk wat goed aansluit op de HP-boeken. Het is de basis voor een film en niet moeilijk te lezen als een losstaand verhaal.

Dat neemt echter niet weg dat het zeker de moeite waard is. Voor geïnteresseerden in (de) film is dit echt een prachtig script wat laat zien hoe de film werkt en hoe de scènes opgebouwd zijn, zonder dat je er op beeld veel mee bezig bent.

Pak vooral het beeld en de tekst erbij en kijk hoe de magie van film de gelezen tekst tot leven brengt!