Aan de vooravond van een energetische transformatie

Hilda Spruit 13 november 2022 Auteur
Spiritualiteit als gids bij een bewustzijnstransformatie.

‘Als de deuren der waarneming gereinigd zouden worden, zou alles zich aan de mens vertonen zoals het is. Oneindig.’ - William Blake

Op 5 november 2022 lanceerde uitgeverij Oorsprong ‘Spirituele Gekkies’, het inmiddels derde boek van parapsycholoog Richard Krebber.
Van de auteur van Spirituele Gekkies mag gezegd worden dat hij verstand van zaken heeft; Richard Krebber zit al vele jaren in het vak. Hij studeerde bij prof. drs. Henri van Praag in Zwitserland en haalde in 1991 zijn Masters Degree (MA) in de parapsychologie. Van 1992 tot 2004 was hij directeur van de stichting Platform Paranormaal Contact (PPC Rijsbergen), waarna hij het Integraal Parapsychologisch Adviesbureau (IPA) in Breda heeft opgezet met een burgfunctie naar de reguliere (geestelijke) gezondheidszorg. Hij adviseerde bij het RTL4 televisieprogramma ‘Tineke en de Paranormale Wereld’ en was de eerste vier seizoenen als adviseur en coach verbonden aan het programma 'Het Zesde Zintuig'.

Zijn boek Spirituele Gekkies neemt je mee op ontdekkingstocht door de paranormale wereld. Samen met de auteur reis je door zijn privéleven, waarbij zijn opleiding tot parapsycholoog uitgebreid aan bod komt. Hij legt uit wat het vakgebied inhoudt en deelt zijn visie op dit bijzondere specialisme. Daarnaast vertelt hij over wat hij zoal meemaakt in zijn praktijk en deelt hierbij zijn werkervaringen als coach en healer. Veel onderwerpen komen aan bod, zoals voorspellende en lucide dromen, helderziendheid, bijna doodervaringen, uittredingen, reïncarnatie, graancirkels, glaasje draaien, ouija, zwarte magie, spook- en poltergeistverschijnselen, paranormale begaafdheid versus psychopathologie en nog veel meer. Door de talloze beschrijvingen en voorbeelden krijg je een goede kijk op al deze paranormale zaken en kom je erachter wat spirituele gekkies eigenlijk zijn.

Op een heldere en nuchtere manier legt de auteur uit dat we aan de vooravond staan van een collectieve (energetische) transformatie. Een transitie die niet ongemerkt aan de mens voorbij zal gaan. Hij beschrijft dat we al sinds 2012 in een spirituele overgangsfase zitten die stap voor stap verder gaat. Dit boek komt als geroepen in deze bijzondere en belangrijke tijd waarin we leven en waarin mensen intuïtiever en bewuster worden. Krebbers woorden helpen je om deze periode beter te begrijpen en door te komen. Zijn boek is dan ook een mooi naslagwerk.

Verderop in het boek schrijft de auteur over de Chapoma Healingmethode, een zelfontwikkelde manuele behandeltechniek die hij via workshops aan anderen doorgeeft. Chapoma staat voor: Cha(kra-diagnostiek), po(lariteitstechniek) en ma(gnetiseren). Deze drie technieken worden met elkaar gecombineerd waarbij het doel is om de energetische balans op fysiek, mentaal en spiritueel niveau te herstellen.
Spirituele Gekkies is een zeer toegankelijk en makkelijk leesbaar boek. Aan iedereen die meer wil weten over en/of geïnteresseerd is in het paranormale en de bijzondere tijd waarin we ons momenteel bevinden, is een duik in de wereld van deze parapsycholoog aan te bevelen en daarom dit boek een must om te lezen.

Meer recensies van Hilda Spruit