Well, heaven and hell came together that night. Only for you this time.

hugo van der wildt 02 augustus 2019
The vandiesel company is een groep van 10 personen die alle problemen oplost voor de overheden. Verschillende nationaliteiten en achtergronden. Dit alleen al om alle leden uit elkaar te houden en hun relaties dat vergt reeds al wat van de lezer. Voor mij wat vergelijkbaar met het A team. The company werkt vanuit Brussel.
Brussel dat wil ook zeggen een speciaal dialect, een soort Frans met Nederlands. De schrijver maakt hier gebruik van met als gevolg dat op vele bladzijde van onder een verklaring staat. Leest misschien iets minder gemakkelijk.
Het boek komt zeer traag opgang. Twee verhaallijnen. Odile, een nieuw Franse dame komt bij de groep waar de meeste leden wantrouwig tegenover staan. De tweede lijn gaat over Casper die de verdwijning van zijn vader in Bath gaat onderzoeken. Deze twee verhaallijnen komen samen omdat er in Brussel rare zaken gebeuren en ook uiteindelijk naar de plaats Bath leiden.
De vader van Casper schrijft steeds raadsels voor zijn zoon: Als niemand weet wie ik ben, dan heb ik een betekenis. Als iemand weet wat ik ben, kan ik niet meer bestaan. Wat ben ik?
Wat een Jakobsladder is komt men ook te weten in het boek.
Besluit: spannend en leest vlot. Een concept dat vele malen kan gebruikt worden en dus kunnen we nog verschillende boeken verwachten in de toekomst.

Meer recensies van hugo van der wildt