De schrijver is mij onbekend. Blom schreef 86 boeken. Sorry, dat kan tellen. Dus we gingen eens kijken wat deze mijnheer heeft geschreven. Ik zou zeggen van alles. Zijn omvangrijk oeuvre bestaat vooral uit non-fictie, romans, gedichtbundels en kort verhalen. Ook heeft een thriller geschreven. Men had dat volgens mij van deze schrijver niet verwacht. Ik moet eerlijk zeggen dat het nog goed is ook.
Alex, een schrijver die wanhopig opzoek is naar succes. Zoals zo veel ander. Lukt niet. Huwelijk is ook geen succes. Het verhaal komt zeer traag op gang. Minstens 30 bladzijde over het zoeken naar succes. Eens hier voorbij gaat het snel. Hij ontmoet Marcia in de bib en deze dame wil ook schrijver worden. Vraagt hulp aan Alex. Hij geeft haar opdrachten tot het zotte toe.
Gek, spannend en vreemd einde. Zie titel van de recensie. Leest volt. Geen aanrader maar wanneer men het boek tegenkomt, tocht eens lezen.
Sorry, Blom gaat het zeker niet maken in het thriller genre.

Reacties op: Even, heel kort toont flauw maanlicht twee dode mannen op de Aarlandse Landweg.

Het land van stille vogels - Robert J. Blom
Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker