Wat de mens de waarheid noemt, is altijd zijn waarheid, dat wil zeggen, het aspect van de dingen zoals hij ze ziet.

hugo van der wildt 02 september 2020
We begingen met een verdwijning/ontvoering in Parijs en eindigen met een cold case in Amerika/ New York/ Brooklyn. Het verleden speelt de daders parten. Hiervoor moeten wel verschillende mensen verdwijnen. Een vreemd ding voor mij. Hoe kunnen de daders een politieman vinden in Parijs om een ontvoering te regelen. Dit neemt niet weg dat het spannend is vanaf het begin.Leest vlot en krijgen mooie info over New York/ Brooklyn.
Samantha heeft wel gelijk dat het verhaal eindigt in een simplistisch plot.
Verder zijn er wel mooie teksten in het verhaal.

De rechtstaat is een drogbeeld. Sinds mensenheugenis is het enige recht dat bestaat het recht van de sterkste. Spijtig zijn er veel voorbeelden van.

De waarheid is als de zon. Hij toont alles, maar laat zich niet bekijken.

De waarheid is volmaakt voor wiskunde en scheikunde, maar niet voor het leven.

Boeken zijn de enige plaats op de wereld waar twee vreemden elkaar op intieme wijze kunnen ontmoeten.

Meer recensies van hugo van der wildt