De jaargetijden komen als kaarten uit mouw van een hemelse geoochelaar tevoorschijn in Bergen.

We zijn weer in Noorwegen, in Bergen, met Varg Veum. Hij komt in aanraking met Nymark, politieagent op rust. Deze zit geplaagd met een cold case en wat in WO II is gebeurd. Wanneer deze bij het verlaten van een café aangereden is en later dood is teruggevonden in zijn appartement, gaat Veum zich met de zaak bezighouden. Tijden zijn zoek tocht komt hij nog wat lijken tegen en de politie vind dat niet leuk. een zaak die afgesloten is maar door Veum terug leven is ingeblazen. De helden van toen, WOII, blijken toch niet zulke grote helden te zijn. eigenbelang, hebzucht nemen de bovenhand. Veum kan het tot een goed einde brengen.

Ik begrijp dat men de beschrijvingen te langdradig gaat vinden maar zijn soms toch nodig voor het verhaal. De beschrijvingen van Bergen en omgeving zijn mooi en goed; Zeker als men deze stad heeft bezocht.
Voor mij was het een goed boek en wat men kan van verwachten.

Meer recensies van hugo van der wildt