Het verstrijken van de tijd verandert eenvoudige moorden in reizen over kronkelige paden.

Een kaft die mooi past bij het verhaal.
De titel op de kaft is wel zeer verwarrend. Twee losse woorden die boven elkaar staan. stil en leven alhoewel de titel stilleven is.
Deze titel past dan weer iets minder bij het verhaal want deze doet U denken aan een schilderij.
Het verhaal is helemaal geen stilleven maar een leven vol actie voor Karen
De titel: stil leven slaagt dan weer goed op bepaalde figuren uit het verhaal.
We hebben drie verhaallijnen.
1/ de dader die Karen haar man heeft gedood komt vrij.
Heeft maar een zeer beperkte inpakt op het verhaal.
Geen enkele toegevoegde waarde.
2/ Een skelet is gevonden in een kamper.
Een cold case en dus werk voor Parker.
Is zij nu rechercheur(kaft van achter) of hoofdinspecteur(in het verhaal)?
3/ een lijk is gevonden in de korven van een korfvissersboot.
Ook dit verhaal komt bij Karen omdat zij in het verleden betrokken was bij een verdwijning die nu een link heeft met het lijk in de korf.
Niet eenvoudig voor Karen om in beide zaken vooruitgang te boeken zoals haar overste het willen.
Haar nieuwe vriend kan haar toevallig wat info bezorgen die goed van past komt en zal helpen bij het vinden van één van de daders.
Het verhaal krijgt een nieuwe boost wanner de beide zaken aan Karen worden toebedeeld.
Soms vraagt het wel wat veel aandacht van de lezer omdat .de verhalen soms snel verwisselen.

Meer recensies van hugo van der wildt