verschrikkelijk wat een tegenvaller!! na 400 blz dichtgegooid

Imense 08 februari 2024
Was onder de indruk van zijn boek 'De levenden en de doden in Winsford"schitterend geschreven verhaal wat mij vanaf de eerste pagina wist in te pakken, diep respect voor zijn wonderlijke manier van schrijven
Dit boek pakte even anders uit. Ontzettend veel personages die uitvoerig beschreven werden, maar ze wisten mij te boeien. Elk persoon had een verhaal wat verweven was met de hoofdpersoon die een diner zou geven in Londen op zijn 70e verjaardag.
Omdat ik toch nieuwsgierig was naar het einde, wat zou hij onthullen op dat laatste avondmaal? Hij was immers ernstig ziek, en van wie waren die 2 lege stoelen?

Tegen het einde werd het verhaal nog warriger. Er kwamen nóg meer personages bij waarvan ik geen enkele connectie kon bespeuren en ik raakte de draad kwijt. Ik kwam dr achter dat het verhaal (Achteraf gezien) enorme sprongen naar het verleden maakte en aan het einde werd dit steeds onduidelijker.
Plotseling plopten namen op die ik mij niet kon herinneren en heb ervoor gekozen het boek vlak voor het plot dicht te gooien
Wat jammer, ik had graag willen weten hoe het eindigde, wat wilde de hoofdpersoon onthullen op zijn verjaardag? Wie was hij eigenlijk?
Ik had een vermoeden dat ik het plot niet eens zou begrijpen. Jammer, ik lees dat ik niet de enige ben die enorm moeite heb met dit boek
Desondanks ga ik toch aan een nieuw boek van hem beginnen.

Meer recensies van Imense