Het dorp ... wat speelt hier

Ina Beekman 03 maart 2020
Voor Thrillers and More mocht ik het boek Het Dorp van Belinda Aebi lezen. Het boek is uitgegeven bij uitgeverij Hamley Books.
Het boek begint met Eline Jehaes, een journaliste die strand met autopecht in Koolbeeke. Zij zoekt hulp in Koolbeeke en komt erachter dat de tijd in Koolbeeke stil heeft gestaan. Ze krijgt onderdak bij Sylvia de uitbaatster van de herbert in het dorp en heeft het idee dat Sylvia en de overige dorpelingen iets verborgen houden.

" Eline deed de deur open en stapte naar buiten. Ze was ontgoocheld omdat ze haar moeder niet had gesproken. Maar er was iets anders. Iets wat haar was opgevallen, Het was de jongen in de winkel. Haar blik werd ernaartoe gezogen. Het was zijn gezicht. Het was misvormd"
Eline die journaliste is gaat natuurlijk op onderzoek uit. Het boek leest ondankt de vlaamse woorden af en toe lekker weg. Het is ingedeeld in de verschillende personages . Zij hebben allemaal een eigen deel in dit boek. Dit leest eigenljk erg prettig weg en is totaal niet storend.

Helaas zit er voor mij wel een hoofdstuk in het boek dat ik erg storen vind en in mijn ogen op een andere manier beschreven had kunnen worden. Voor sommige mensen is dit echt teveel van het goede.
Na deel 1 over Eline leren we Hugo en zijn gezin in deel 2 kennen en in deel 3 maken we kennis met Lea de echtgenote van Hugo.

Deel 4 vertelt ons hoe het drie jaar later met al deze mensen gaat. Het boek is niet echt een spannende thriller maar valt meer onder het aspect psychologische thriller. Van mij krijgt het drie sterren dit vooral door het storende hoofdstuk wat erin zit.

Meer recensies van Ina Beekman