Jammer genoeg het laatste deel

Inemariakiekens 07 september 2023 Auteur
Met Volledige overgave heeft auteur Danielle Carson een slotstuk geschreven voor haar reeks New York’s Finest. Biedt dit vierde deel nog een meerwaarde of is het een doorslagje van wat we eerder konden lezen?

In Volledige overgave staan twee sterke persoonlijkheden centraal. Enerzijds heb je de topadvocate Triana, anderzijds de zelfverzekerde rechercheur Alex. Wanneer zij elkaar voor het eerst ontmoeten, vliegen de vonken ervan af. En dan niet per se in positieve zin. Het lot zorgt er echter voor dat ze elkaar blijven zien en er start een spel met aantrekken en afstoten, waarbij Danielle Carson heel goed de gevoelens van beide personages in kaart weet te brengen. Beide figuren hebben hun verleden, wat ervoor zorgt dat ze op een specifieke manier met elkaar omgaan. De eerste helft van het boek lijkt vooral die weg op te gaan: een steamy romance waar je de diepste verlangens en angsten van de personages stap voor stap beter leert kennen. Helemaal niet verkeerd, maar je weet dat de auteur meer in haar mars heeft. Daarvoor is het wachten op de tweede helft van het boek, waarin het spanningselement wordt aangescherpt. Dan krijg je Danielle Carson pas echt op haar best. Want hoe verder de personages gaan graven in hun verleden, hoe meer gevaar ze lopen, al lijken ze zich daar aanvankelijk niet ten volle van bewust te zijn. Een goede portie spanning, drama en passie zorgen ervoor dat het verhaal een geschikt einde kan vinden.

Net zoals in de eerdere delen hanteert Danielle Carson een uiterst vlotte pen. Op een meeslepende manier neemt ze de lezer mee van de statige rechtszaal in New York tot een meer passionele plek tussen de lakens. Ze schrijft overtuigend en gedetailleerd, zonder dat je een overload aan informatie krijgt. Bovendien ben ik dol op de sarcastische gedachtes van de personages die ze veelvuldig toevoegt. Ze doen de lezer meer dan eens grinniken.

Tot slot. Weet Danielle Carson te verrassen? Nee, want ze heeft in haar eerdere boeken al laten zien dat ze een fantastische romanceauteur is. Is Volledige overgave het lezen waard? Waarom verlies je je tijd met deze vraag te stellen, je moest het boek al aan het lezen zijn.

De New York’s Finest-serie is verslavend. Ik kijk smachtend uit naar het moment dat een van de NYPD-mannen me in de boeien komt slaan voor nog niet-nader bepaalde acties nu ik met ontwenningsverschijnselen moet dealen aangezien deze mooie serie ten einde is. Misschien kan een nieuwe serie van Danielle Carson soelaas bieden. Al zijn die NYPD’ers ook wel welkom.

Meer recensies van Inemariakiekens