spannend boek voor en door kinderen

IngeSleegers 24 september 2020 Auteur
Mijn zoon en ik lezen geregeld samen een boek. Zo gebeurde het ook met 'Furta'. Elke avond voor het slapengaan las ik een stukje voor, af en toe las hij zelf een stuk. Mijn zoon is een achtjarige jongen die lezen snel saai en stom vind. Hij heeft een serieuze uitdaging nodig op dat vlak. Dit boek bood de juiste dosis van spanning en griezelen voor hem, zonder dat het echt te eng werd. Zelf vond ik het ook een meeslepend verhaal dat goed in elk zat. Ik heb genoten van het voorlezen.
Twee kleine verbeterpunten: het einde ging voor mij nogal snel, dat had nog wat uitgebreider gemogen. Ook vond ik bevestiging van het klassieke man-vrouw rolmodel van de volwassenen in het boek wat jammer (mama's die in de keuken alles voorbereiden terwijl de papa's aan de barbecue staan). Het had leuk geweest mocht de schrijver daar wat variatie in gebracht had, maar dat is uiteraard maar een detail. Het verhaal zat in elk geval goed in elkaar, knap ook hoe de schrijver al die input van verschillende jongeren aan elkaar geregen heeft tot een samenhangend verhaal.

Meer recensies van IngeSleegers