Action-based zeemeerminverhaal

IngeSleegers 29 december 2023 Auteur
De meeste fantasyverhalen gaan te langzaam en zijn te beschrijvend voor mij. Vandaar dat ik zelden tot nooit naar dit genre grijp. De prachtige cover van dit boek trok me echter meteen binnen. En ik heb er geen spijt van gehad. Dit is een ideaal boek voor wie niet houdt van de klassieke fantasy waarin meestal ingewikkelde worldbuilding centraal staat en primeert op de actie. Dit is een verhaal waar vaart in zit, spanning, de wereld zit logisch in elkaar en laat genoeg ruimte om je er zelf iets bij voor te stellen. Het vleugje diversiteit en de knipogen naar het sprookje van de kleine zeemeermin en de Duitse volkslegende van de Lorelei waren voor mij een leuk extraatje.

Meer recensies van IngeSleegers