Leuk concept

IngeSleegers 23 juli 2022 Auteur
Dit boek trok meteen mijn aandacht, zowel door de cover als door het verhaal. Een fantasy met een feministische touch? I'm in! Je merkt dat de auteur veel aandacht aan de verschillende onderdelen van het boek besteed heeft. De cover is prachtig en past perfect bij het verhaal. Je kan het verhaal beluisteren met muziek, daarvoor kan je een QRcode scannen, onderaan de pagina vind je ook steeds de muzieksuggesties terug. Ik deed dit zelf niet, ik lees liever in stilte en muzieksmaak is ook subjectief. Los daarvan is het wel een leuk idee.

Dan wat het verhaal betreft. Ik vond het uitgangspunt van het verhaal sterk: een vrouw die plots een positie moet bekleden waar voorheen enkel mannen recht op hadden. Dat gaat uiteraard niet zonder slag of stoot. Aya komt als hoofdpersoon goed uit de verf en het verhaal zit logisch in elkaar. Ik heb het vaak moeilijk met de vele personages en gebieden in fantasyverhalen. Eerlijk is eerlijk, dat was ook zo in dit verhaal. Maar dat is heel persoonlijk. Liefhebbers van high fantasy zullen dat eerder een troef vinden en ervan smullen, vermoed ik. Hetzelfde geldt voor de romance in het verhaal. Ik hou niet zo van erotiek in boeken en in deze zit behoorlijk wat. Hou je dus wel van smutty romans? Dan is dit zeker een boek voor jou!

Meer recensies van IngeSleegers