Mooi verhaal dat aan het denken zet

IngeSleegers 16 mei 2023 Auteur
De boeken van deze schrijver stonden al langer op mijn lijstje. Het is een bijzonder boek, vanuit het perspectief van een algemene verteller van wie pas later de identiteit onthult wordt. Ik was hier dan ook aangenaam door verrast. Het is een mooi maatschappijkritisch verhaal over een wereld die misschien niet zo heel veraf van ons ligt. Het zet in die zin aan het denken; wat kunnen we doen om zulk een samenleving te vermijden? Het verhaal komt met momenten binnen, maar het is tegelijk mooi dat ook een beeld geschept wordt van hoe het anders kan. Ook daar maakt de auteur een mooie referentie naar de realiteit: ook in onze wereld zijn er mensen die veel dichter bij de natuur leven en minder vragen van deze planeet. Wellicht kunnen we nog veel van hen leren. Dit was mijn eerste ontmoeting met het werk van Johan Klein Haneveld, maar zeker niet de laatste.

Meer recensies van IngeSleegers