Gewoonweg wauw

Ik mocht van hebban dit boek lezen en wauw dit is me echt wel bevallen. Je kan het wel wat vergelijken met de boeken van Lucinda Riley, het leest even vlot. Het verhaal speelt zich af rond het jaar 1900 en gaat over tommy die voorbestemd is om in de kolenmijnen te gaan werken maar die liever wou verder studeren. Toch moet hij elke dag afdalen naar het stoffige en benauwende duister dat een schril contrast is met de statige huizen net buiten het dorp. Hij droomt echt wel van een betere toekomst weg van de mijnen en weg van zijn dorp. De enige die hem begrijpt is Josie, zijn beste vriendin, die zich nooit een onderdeel heeft gevoelt van haar huisgezin. Alleen het mysterieuze, verlaten landhuis dat tussen hun dorpen staat, zorgt voor wat afleiding. Tommy en Josie ontdekken het geheim over Heston Manor en zijn bewoners en daardoor veranderd hun leven totaal.
Met momenten zou je willen meehuilen en andere momenten lachen, het grijpt je echt aan. Echt het lezen waard.

Meer recensies van Ingrid Winnelinckx