Spannend tot het einde

Ingrid Winnelinckx 07 november 2016
Voor mij is het de eerste kennismaking met Nele Neuhaus. De cover vind ik in elk geval al mooi en veelbelovend hoewel je er niks uit kan afleiden.
Het is ook de eerste kennismaking met het duo Pia en Oliver en misschien jammer dat ik nog geen andere boeken las met deze twee omdat het soms moeilijk te volgen is en als je hun al kent dan begrijp je al sneller hoe ze soms reageren op sommige situaties.
Moordvrienden gaat over een moord die gebeurd in een weiland nabij een dierentuin, daar worden in eerste instantie enkele ledematen gevonden en later het lichaam van Pauly, een leraar en ook milieuactivist. Hij werd enorm bewonderd door zijn leerlingen maar had nog meer vijanden. Werd hij vermoord omdat hij de uitbreiding van de snelweg tegenhield of was er nog een andere reden? Het duo gaat op onderzoek uit en hebben ook te maken met hun eigen persoonlijke moeilijkheden.
Ik vind dat deze auteur heel goed schrijft want het boek is vlot te lezen. Het enige minpuntje is voor mij dat ze veel personages gebruikt en het moeilijk is die allemaal uit elkaar te houden. Ik zal zeker nog een boek van haar lezen en raad dit boek aan.

Meer recensies van Ingrid Winnelinckx