Uitzonderlijk mooi

Irene 03 september 2020
“Niet elke fout verdient een consequentie. Soms verdient een fout alleen vergiffenis.”

De 17-jarige Merit beweert dat ze een vreemde familie heeft, maar wat is vreemd? Wat is normaal? Iedereen heeft wel iets, ook problemen, groot of klein. Het ene probleem kan groot zijn voor de een en klein voor een ander. Iedereen heeft andere basiswaarden waardoor een probleem verschillend ervaren kan worden door mensen.

Dit boek van Colleen Hoover leest weer als een trein door haar prettige schrijfstijl, de humor, maar bovenal door de realistische onderwerpen (o.a. depressie en gebeurtenissen uit het verleden) die op een goede en mooie manier zijn verwerkt in dit fictieve verhaal. Hoewel sommige lezers het misschien zien als een verhaal met teveel problemen, vind ik dat dit een goede weerspiegeling is van de realiteit. Problemen stapelen zich soms op, het ene familielid reageert op een ander familielid en zo gaat het door tot daar een keer het moment is dat dat stopt of minder wordt.

Mooi verhaal, graag gelezen.

“Ik denk dat we op een bepaald moment allemaal een punt hadden bereikt waarop we wachtten totdat een ander de eerste stap zou zetten, maar dat gebeurde nooit. Misschien is dat in heel veel gezinnen wel de kern van het probleem. Het gaat niet om al die dingen die iedereen zo lang voor zich houdt, het gaat erom dat niemand als eerste durft te beginnen."

Meer recensies van Irene