Razend spannend

Isabel Crapels 03 oktober 2019
De stad en het vuur is het derde en afsluitende deel van de Hartland trilogie, geschreven door de Nederlandse thrillerauteur Walter Lucius.

Nadat haar vader tijdens een staatsgreep vermoord werd, vluchtte onderzoeksjournalist Farah Hafez Afghanistan. Meer dan dertig jaar later keert ze terug naar haar vaderland. Ze begint een onderzoek naar een criminele organisatie die jongens verhandelt, waardoor ze zichzelf in groot gevaar brengt. Ze stuit op een geheim dat haar leven voorgoed zal veranderen.

Het boek heeft drie hoofdpersonages: de journalisten Raylan Chapelle, Farah Hafez en Paul Chapelle. De drie verhaallijnen ontwikkelen zich onafhankelijk van elkaar en komen tijdens een fascinerende ontknoping samen.

De schrijfstijl van Walter Lucius is beeldend en meeslepend.

Het boek is opgedeeld in 7 delen met relatief korte hoofdstukken, wat ik persoonlijk prettig vind.

Mijn oordeel: een razend spannende thriller en een waardige afsluiting van de Hartland-trilogie.

Meer recensies van Isabel Crapels