Topschrijfster

Isabelle De Bisschop 07 november 2019
De Vietnamese Dien-Lien Huang groeit op in armoede, tot ze op een dag in een bar de welgestelde westerse Ingenieur Rudy Van Daele ontmoet. Ze wordt smoorverliefd en denkt met hem het geluk te vinden en verhuist naar België. Maar is Rudy Van Daele wel te vertrouwen? Op een dag vindt een dronken man het naakte en verminkte lichaam van een vrouw op straat in de buurt waar Dien-Lien jaren later woont. Voor het team van hoofdinspecteur Rani Diaz wordt het onderzoek rond de moord een zenuwslopende achtervolging. Wanneer opeens een leerkracht van de plaatselijke basisschool zich bedreigt voelt is het onderzoek een race tegen de klok. Zal het team het monster tijdig kunnen stoppen?

De cover van het boek spreekt meteen aan door de blauwe letters SATYA die eruit springen voor de grijze achtergrond met de felblauwe ogen. Heel sterk gekozen, want voor je het boek leest kan je aan de cover niet helemaal opmaken waarover het gaat, na het lezen begrijp je dit volledig. De titel Satya is ook weer volledig Sterre Carron, net als al haar andere titels in de reeks van Rani Diaz. Hiermee weet je totaal nog niet waarover het gaat en dat is telkens een bijkomende spanning tijdens het lezen wanneer je de betekenis van de titel komt te achterhalen. Sterre slaagt er telkens in om unieke titels te bedenken en daar het verhaal rond op te bouwen. Satya is geweldig goed gekozen voor het boek, de betekenis ervan weerspiegelt de kern van het verhaal.

Sterre Carron haar schrijfstijl is heel aangenaam en vlot, net als alle andere boeken in de Rani Diaz reeks. Bij elk hoofdstuk bouwt ze ergens eens een stukje spanning in waardoor je amper kan stoppen met lezen. Je stapt op de trein in het begin van het verhaal en je wil zo snel mogelijk dat eindstation halen, beter kan ik haar boeken niet verwoorden. Sterre Carron slaagt hier heel sterk in als thrillerschrijfster.

Dit boek uit de Rani Diaz reeks is weer een topper! Alle personages worden heel duidelijk weergegeven net als Rani haar team waar je een enorme sympathie voor krijgt, ook al zijn dit fictieve personen. Het verhaal wordt meteen spannend opgebouwd en deze spanning valt totaal niet weg, je wilt het in één ruk uitlezen. Het einde van het boek is toch wel aangrijpend en geeft een hele wending aan het verhaal, toch verrassend en heel sterk! Je wilt ook meteen weer dat het levensverhaal van Rani en haar omgeving verder gaat.
Ik had heel veel verwachtingen van het boek, net omdat haar vorige boeken zo geweldig goed waren, deze zijn weer volledig ingelost. Sterre Carron is een topschrijfster, ik kijk al uit naar haar volgende boek, ik raad het iedereen aan om haar boeken te lezen!

Meer recensies van Isabelle De Bisschop