Belangrijk leesvoer voor kinderen

ish 04 januari 2024
Het boek heeft 2 delen namelijk een verhalend deel en een informatief deel. Het boek is best dun, waardoor veel kinderen het makkelijker uit de boekenkast zullen trekken (helaas zie ik op mijn werk dat dit toch wel belangrijk is voor veel kinderen). Het verhalende deel is een redelijk simpel verhaal. Jongen is verliefd op meisje en durft haar niet aan te spreken. Hij gaat online met haar in gesprek en gebruikt daarbij een chatbot (het leuke van dit boek is dat er ook echte stukjes tekst van de chatbot in opgenomen zijn). Verder gaat het boek ook nog over vriendschap en het mysterie van de briefjes die overal in school opduiken. Op deze briefjes staan allemaal dingen over social media die waarschuwen voor de gevaren en tips hoe je er slim gebruik van kunt maken. In zowel het verhaal als het informatieve deel weet Maria Genova de kijker zowel de voor- als de nadelen van o.a. chatbots uit te leggen zonder dat ze te veel 1 kant op stuurt of het nou wel of niet goed is.
Ik ben dankbaar dat zij via haar boeken de kinderen deze informatie voorschotelt en ik hoop dat ze er ook echt wat van meenemen! Ik ga hem in ieder geval bestellen en promoten bij ons op school.

Meer recensies van ish