Actuuel kinderboek

ish 22 oktober 2022
Nina zit in groep 8 en merkt dat ze verandert. Ze vindt dit zelf ook maar stom en weet niet waarom ze ineens anders denkt. Dan komt er ook nog eens een nieuw meisje, uit Amerika. Stiekem kijkt ze wel een beetje tegen dit meisje op. Ze is jaloers op alle mooie spullen en wil dit eigenlijk ook. Maar hoe kom je daar aan als je niet veel zakgeld krijgt? Uiteindelijk ontdekt ze dat ze toch zelf goed genoeg is zoals ze is en dat niets soms is wat het lijkt. Nepnieuws wordt ook herkenbaar neergezet. Dit gebeurt niet alleen op internet maar ook in de vorm van roddelen.

Dit is echt een boek waar mijn juffenhart sneller van gaat kloppen. Het verhaal is boeiend en herkenbaar. Het is makkelijk geschreven en stiekem zitten er zowel in het lopende verhaal als in de stukjes informatie over internet goede stukjes informatie waar leerlingen echt wat van leren! Blij dat ik deze heb aangeschaft voor de schoolbieb!

Meer recensies van ish