Het verhaal van jezus op live film?

Jacob 04 april 2015
De gedachte achter dit boek is provocerend maar ook geniaal. Het verhaal begint dan ook prima en geloofwaardig. Het zou toch wat zijn als dit ooit zou gebeuren?
Toch als ik het boek achteraf moet beoordelen krijg ik twijfels over de manier waarop het boek is opgezet..
Als Stephen Foxx de gebruikers handleiding vind van een video recorder die al meer dan 2000 jaar begraven heeft gelegen dan kun je, je afvragen waar dan de video recorder is en wat er op eventuele tapes zou kunnen staan?
Maar zou een onderzoeker als Stephen Foxx zomaar een vondst open snijden? zou hij zomaar delen van het geen hij vind weg kunnen nemen? En waarom is de expeditie zo opgezet ? Allemaal twijfelachtig. Veel wordt deels uitgelegd maar toch stoorde het mij tijdens het lezen.

Als je de logica even aan de kant zet, het is immers maar fictie, dan is dit een goed boek waarin een discutabel onderwerp besproken wordt. en daarmee absoluut de moeite waard!

Meer recensies van Jacob