Dit was mijn tweede boek van Lisa Jackson, de eerste (de zevende doodzonde) vond ik niet geweldig maar na de flaptekst van zonder mededogen gelezen te hebben, vond ik dat Lisa een tweede kans verdiende.

Zonder mededogen was een aardige thriller met leuke plotwending.

Jules is een jonge vrouw, ze heeft een drama meegemaakt waarbij haar vader is vermoord, ze kan zich niet goed aanpassen en dobbert daarom maar een beetje rond, haar zusje Shaylee is ontspoort en na haar laatste daad wordt ze naar een soort tuchtschool gestuurd om haar bij te schaven, ze is hyperintelligent wat ze over het algemeen absoluut niet laat blijken.

Op school gebeuren rare tot moord aan toe en dan roept Shaylee om hulp bij Jules, die solliciteert als lerares en aangenomen, er vinden moorden plaats en ze komt er ook achter dat er iets duisters op school plaats vindt.

Het lijkt een leuk verhaal ware het niet dat het niet goed wordt uitgewerkt en dat is een beetje jammer en soms vergezocht, bijna ongeloofwaardig, ook het feit dat dat shay schijnbaar intelligent is komt nergens echt uit de verf, ze doet zich verschrikkelijk dom voor.

Ondanks dat is het boek goed te lezen en het plot is leuk gevonden.
Al met al een boek voor tussendoor, geen hoogvlieger maar dat is niet erg, je kan je er wel mee vermaken.

Meer recensies van Jacqueline van Drogenbroek