Caravaggio

JacquesdeJong 17 april 2024
Het spreekt mij enorm tot de verbeelding de schilderijen van Caravaggio die gestolen zijn of waarschijnlijk verbrand. Dit gaat over het schilderij uit Palermo dat waarschijnlijk door de maffia is gestolen. Toestanden er blijkt iemand vermoord. Waar we geen te hoge dunk van hoeven hebben iemand die zich in het schimmige gebied van roofkunst en vervalsingen ophoudt. Maar ja vroeger was het wel een brave borst. Een meneer die net zijn grote liefde heeft bezwangerd wordt gevraagd om zijn kunsten om door te dringen wordt gevraagd om in de wereld van de schimmige kunsthandel te duiken. Dan komen er ineens tientalle namen voorbij vliegt de hoofdrolspelen van hot naar her, tal van geheime diensten komen wel en niet in actie. Toestanden en wat een gebeuren. Ik vond de stroom aan namen een beetje te veel. Er wordt ook nog even een van Gogh gepikt. Waardoor we wat amsterdam in het boek krijgt. Dat is natuurlijk altijd leuk. Maar een stuk of wat namen minder had van mij dan ook wel weer gemogen.

Meer recensies van JacquesdeJong